Tapas, shopwalhalla & Alicante. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu Tapas, shopwalhalla & Alicante. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu

Tapas, shopwalhalla & Alicante.

03 Februari 2013 | Spanje, Benidorm

We zijn alweer 2 weken hier, wat gaat de tijd toch snel!
En nog steeds bevalt het ons hier super goed.

Ik zal maar beginnen met vorig weekend. Vrijdagmiddag hadden we lekker vrij en hebben we ons appartementje maar eens een poetsbeurt gegeven en de boodschappen gedaan.
’s avonds zijn we op aanraden van ’n collega naar het tapasbarretje bij ons onder het appartement gegaan. De vitrines liggen vol met lekkere tapasgerechtjes, en voor €1,- heb je een gerechtje en ’n glas drinken! En die tapasjes zijn lekker!
Zaterdagochtend zijn we sportief begonnen in de sportschool. Daarna kwam mijn collega van La noria ons ophalen en zijn we naar haar appartementje op de berg gegaan, wauw zij heeft een uitzicht op zee! Daar zijn ook de mooie foto’s van. ’s avonds heeft ze ook altijd een mooie zonsondergang dus we zijn al direct uitgenodigd om die een keer te komen bekijken.
We hebben bij haar lekker gegeten, ze had voor ons een soort quiche gemaakt, mmm.
Daarna hebben we lekker bij haar op het balkonnetje in de zon gerelaxt, heerlijk was dat!
Later die middag zijn we naar La marina gegaan, hét shopwalhalla van Benidorm. Zara, Mango, pull and bear, Bershka, Stradivarius en nog veeeeel meer. En dan ook nog eens de rebajas! We hebben daar lekker rondgekeken, en ben uiteindelijk met een leren jasje en korte broek geslaagd. (valt nog wel mee toch?!)
Toen we het daar hadden gezien zijn we weer terug gegaan naar het oude centrum om ons daar weer lekker te verwennen bij het tapasbarretje. Mijn collega vond de hamburgertjes er super lekker, maar die waren er helaas niet toen we kwamen. Maar de tapasgerechtjes worden steeds aangevuld, dus steeds als er wat nieuws uit de keuken kwam ging er een bel af. En jawel, na een half uurtje kwamen dan eindelijk de hamburgertjes! Jessica (collega) sprintte naar de bar om er gauw 3 te bestellen. En ze had gelijk, ze waren echt super lekker!

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en toen zijn we naar het strand gegaan. Je hebt het grote Levante strand, en ook nog een klein privé strandje waar het niet zo druk is, en waar het niet zo hard waaide. Wij zijn daar dus eens heen gegaan om te kijken hoe het daar was. Heerlijk! De zon scheen goed, wel ging het later wat harder waaien dus toen zijn we maar weer terug gegaan naar ons appartement.

Maandag begon onze tweede stageweek. We kregen daar te horen dat we dinsdag siësta hadden, want de radioloog kwam pas om half 5 voor een aantal echo’s waar wij bij mochten zijn. We hebben toen afgesproken met de Nederlandse jongen van het cafe/restaurant waar wij Skypen om die middag naar het plaatsje Albir te gaan, dit ligt langs Benidorm. Dinsdag was het goed weer, dus we hebben daar lekker op het terras gezeten, en zijn toen naar een grote Nederlandse supermarkt geweest die daar ligt. We hebben daar lekker rondgekeken, en het viel ons al gauw op dat het er best duur was, dus we hebben alleen even een voorraadje drop gehaald en zijn toen verder gegaan. In Benidorm hebben we ook nog even op het terras in de zon gezeten en om 4 uur moesten we weer bij de kliniek zijn.
Om half 5 kwam de radioloog, een hele vriendelijke Spaanse arts die gebrekkig Engels kan, net zoals wij.
Hij probeerde ons uit te leggen welke organen hij liet zien en de ligging ervan. Er kwamen een aantal patiënten die niet zo goed Engels konden. Dus de radioloog Javier, vroeg ons of wij hem mee wilde helpen om de patiënt uit te leggen wat hij liet zien en wat er precies was. Dit ging gelukkig redelijk al moesten we soms even naar de goede vertaling zoeken.
De rest van de stageweek is weer omgevlogen. Ik heb bij het spreekuur van de huisarts mogen zitten om wat meer met het medische bezig te zijn, want aan de balie ben je wat meer met administratieve werkzaamheden bezig. Dit was interessant! Op woensdagmiddag is er altijd van 1 tot 2 trombosedienst prikken bij La noria. Ik mocht hierbij aanwezig zijn. Eerst heb ik gekeken hoe het bloedprikken hier werkt, want het is een ander systeem. En daarna heb ik ook enkele patiënten zelf mogen prikken, dit ging gelukkig allemaal goed. Patiënten reageerde er leuk op dat ik een stagiaire ben en kreeg ook enkele complimentjes, dat het prikken goed ging en ze er niks van hadden gevoeld!

Vrijdagavond zijn we weer naar het café/restaurant gegaan om het LVK via de laptop te kijken. Zo hebben we toch nog een beetje carnaval in het zonnige Benidorm!

Zaterdagochtend zijn we met de bus naar Alicante gegaan. Als eerste zijn we op zoek gegaan naar de winkelstraat, deze hadden we al gauw gevonden. En jawel hoor daar waren dé winkels weer! Als eerste zijn we naar de Spaanse bijenkorf gegaan; El Corte ingles. Het is een supergroot warenhuis, met alles. Sieraden, eten, meubels, kleding, games enz. Het was wel leuk om daar rond te kijken! Daarna hebben we de rest van de winkels bekeken. ’n rokje, 2 truitjes en ’n paar schoenen verder zijn we naar de haven gelopen. Dat was ook wel mooi om te zien!
Daarna zijn we naar castillo Santa Barbara gelopen. Een kasteel dat op 166 meter hoogte op een berg ligt. Daar kon je rondlopen en genieten van de mooie uitzichten. Het was best wel koud daar boven, want het waaide ook nog eens best wel hard! Maar de uitzichten waren wel erg mooi.
Toen we het wel gezien hadden daar zijn we weer naar de haven gelopen om daar nog even van de zon te genieten. En we hebben de dag afgesloten met lekkere Mexicaanse fajitas!

Vandaag (zondag) hebben we weer van het zonnetje genoten op het balkonnetje. En ben voor het eerst ook eens goed verkleurd, jippie!

Morgen beginnen we alweer aan de derde week van stage.
En ben stiekem toch ook wel aan het aftellen want over 2,5 week komen pap,mam, Remco en Luc. En 2 dagen later de ouders van Luc! Kan ik hun eens met eigen ogen laten zien hoe mooi het hier is.

Bedankt voor de reacties op mijn vorig verslag en via Facebook, vind het super leuk om ze te lezen!

Hasta la vista!

• 03 Februari 2013 - 19:39

Jeanine:

Klinkt heerlijk Linda! Echt een paradijsje voor jou.
    Geniet er nog van, en alvast veel plezier met je familie en Luc :).
    Xxx

• 03 Februari 2013 - 20:05

Aniek:

Klinkt weer super leuk! Geniet er lkkr van! & alvast veel plezier met je pap, mam & Luc! ;)

XX

• 03 Februari 2013 - 20:51

Luc:

En mevrouw mer rustig doorgoan onger ut motto: livin' the good life! ;)
    Groët geliek heesse! Gank mer lekker zoe door en haoj os veural aaf en toe oppe hoëgte mit dees leuke verhaaltjes!

Xx

• 03 Februari 2013 - 21:20

Ilse:

Heej Linda,
    Volgens mij geniet je van zowel het land als jouw stage!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Xxx

• 03 Februari 2013 - 21:24

Fam Peeters :

Hallo Linda
    Wat een leuk verslag!
    Wat fijn om te lezen dat jij en ons Milou het zo goed naar de zin hebben.
    Groetjes Jos Anita Tim Niek

• 03 Februari 2013 - 23:19

Annie Peeters:

Hoy Linda.
    Je tweede verslag ziet er weer goed uit. Je zou zo zeggen dat je meer aan het genieten bent als dat je daar bent voor een stage. Maar je hebt groot gelijk. Geniet ermaar van want voor je het in de gaten hebt zijn de weken om. groetjes van ons. Leo en Annie.

• 04 Februari 2013 - 10:02

Kelly:

Heee Meid!
    Klinkt echt super leuk allemaal...
    Lekker shoppen & tapassen & zonnen hmmmmm !
    Als je ouders en Luc komen ben je dus al lekker bruin haha :P
    Fijn dat je het zo leuk hebt :)!!!
    Liefs xxx Kel

• 04 Februari 2013 - 12:12

Pap,mam,en Remco:

Ha Meid
    Je tweede verslag is weer indukwekkend,en leuk om te lezen.en wat fijn dat jullie het er zo goed hebben getroffen.Jullie leren veel maar zien ook veel.Natuurlijk willen wij straks als we bij jullie zijn ook de tapasjes en de hamburgertjes proeven.Linda geniet ervan samen met milou.Ben al af aan het tellen zadat ik je een flinke knuffel en dikke kus kan geven.

Lieven groetjes van je pap,mam,en remco
    En een pootje van Balou.

• 06 Februari 2013 - 15:12

Keri:

Hee Lin,
    Je verhalen klinken allemaal behoorlijk jaloersmakend!
    Nu al nieuwe outfits, bruin kleurtje en een leuke stage.. pff nogal prima!
    Veel plezier nog :)
    xx