Bezoek uit Hollanda & weer een jaartje ouder! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu Bezoek uit Hollanda & weer een jaartje ouder! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Hollanda & weer een jaartje ouder!

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2013 | Spanje, Benidorm

Afgelopen week hebben we bezoek gehad van pap, mam, Remco, Luc en de ouders van Luc!
Maar eerst moest ik nog 2 dagen stage lopen in de kliniek. Gelukkig vlogen die 2 dagen voorbij, want ik kon niet meer wachten tot woensdag.

Eindelijk was het zover, de wekker ging vroeg maar ik stond zo naast mijn bed. Om 7 uur heb ik de bus gepakt naar de aeropuerto Alicante. Luc wist dat ik hun kwam ophalen maar pap, mam en Remco nog niet dus voor hun was het een verrassing dat ik daar stond. Ik was te vroeg op het vliegveld dus moest de tijd een beetje omkrijgen, zo heb ik 20 minuten voor het bord van de vluchten gestaan om te wachten totdat er stond dat ze geland waren. Poeh ik hield het niet meer uit toen! Eindelijk gingen de deuren open en kwamen de eerste passagiers eruit. En toen zag ik pap & mam er aan komen lopen, ik helemaal blij zwaaien. Zij moesten natuurlijk even kijken of ze het wel goed zagen dat ik er stond, zwaaide terug en liepen vervolgens weer terug naar achteren! Ik dacht wat zullen we nu krijgen? Na 10 minuten weer helemaal in spanning kwamen ze er eindelijk weer aan gelopen samen met Remco & Luc. Eindelijk kon ik ze weer knuffelen! Dat was wel even een emotioneel momentje, maar gelukkig wel van blijdschap en alle spanning die er uitkwam.
Ik vroeg hun natuurlijk direct waarom ze terug waren gelopen, wat bleek ze wilde even roken maar dan konden ze daarna natuurlijk niet meer terug naar de band! (het was de eerste keer vliegen voor hun, dus dat wisten ze allemaal niet)
Toen hebben we de bus naar Benidorm gepakt en zijn we naar ons appartementje gelopen. Ze kwamen er al gauw achter dat Benidorm een echt oord is voor oudere overwinteraars..
’s middags hebben we lekker van het weer kunnen genieten op het strand en hebben we lekker geluncht. ’s avonds zijn we pizza gaan eten en daarna hebben we nog lekker wat gedronken in ons appartementje.
Donderdagochtend zijn we met de bus naar La marina gegaan, lekker geshopt! Toen we daar ’s middags van terugwaren wilden we lekker van het weer gaan genieten op het strand, maar helaas ging toen net de zon weg! We zijn toen maar even op het terras wat gaan eten en nog even rondgelopen in het oude centrum hier. ’s avonds zijn we lekker wat gaan eten bij onze ‘stamkroeg’ waar we altijd gaan Skypen. Daarna zijn we gezellig een cocktail gaan drinken. Lekkere mojito’s hé mam!
Vrijdag was het weer heerlijk weer dus toen zijn we de dag begonnen met chillen op het strand. Daarna kwamen de ouders van Luc aan en zijn we met z’n allen op het terras in de zon gaan lunchen en daarna nog even wat gaan rondwandelen door Benidorm. Tussendoor kwam de verhuurder van ons appartement met het kaartje voor de digitale tv, dit was door de vorige huurders gestolen, dus hebben wij de eerste weken alleen ned 1,2 en 3 gehad en wat Spaanse zenders. En nu eindelijk hebben we de rest van de Nederlandse zenders, Milou en ik waren helemaal door het dolle heen toen er weer na lange tijd rtl 4 opstond! ’s avonds zijn we met z’n allen bij de Chinees gaan eten hier, een 3-gangen menu + drinken voor maar €4,95! En het smaakte ook nog goed!
Na dat we ons vol hadden gegeten zijn we weer lekker een cocktail gaan drinken, eerst konden we nog wel buiten zitten want het was niet echt koud, maar laterna voelden we helaas een paar regendruppels en toen zijn we maar binnen gaan zitten.

Zaterdag was het dan eindelijk zover; mijn verjaardag! Na vele vergaderingen van het feestcomité was ik toch wel erg benieuwd wat ze in petto hadden voor mij. Ik moest in bed blijven liggen totdat ik het teken kreeg dat ik op mocht staan. Het appartement was helemaal versierd, het bezoek was er al én op de tafel stond een ontbijtje klaar en er lagen kaarten. Dus ik begon natuurlijk met de kaarten te lezen van de familie die ze aan pap en mam hadden meegegeven, super leuk! Ook was er een kaart van de groep van Luc & de aanhang! Ik dacht dat ik een kleinigheidje zou krijgen als cadeautje, maar wat bleek dus dat ik een bon had van Rob Leurs voor een TOV armband, had het een tijdje geleden tegen mam gezegd dat ik het mooie armbanden vond en dat had ze dus onthouden en de familie ingelicht dat ze mij daarvoor een bon wilde geven, erg leuk! Na de leuke kaartjes, en het lekkere ontbijtje; vers fruit, croissantjes, jus d’orange én heerlijke cupcakes zijn we op pad gegaan om er een leuke dag van te maken. Helaas was het weer niet zo goed, bewolkt en erg koud. We wilden naar de cactustuinen en watervallen hier in de buurt, maar bij het toeristenkantoor kwamen we erachter dat de bus er naar toe maar een keer per dag heen ging en dat was ’s morgens, helaas! Omdat er verder niet veel was hebben we ons opgesplitst, de mannen gingen de wandeling naar het kruis maken op de berg en de dames gingen shoppen bij La marina. Gelukkig was het ’s middags wel wat beter weer.
’s avonds zijn we met z’n allen gaan eten bij The grill house. Hier hadden Milou en ik al eens eerder gegeten en dat was erg lekker. Er is in het restaurant een soort van gevangenis gebouwd, we vonden het wel leuk om daar te zitten! Milou, Luc & ik hadden als voorgerechtje alle 3 stokbroodjes met ali oli, ’s, de volgende dag toen iedereen binnenkwam gingen ze bijna over hun nek omdat ons appartement schijnbaar naar knoflook stonk, zelf hadden wij dit nog niet eens in de gaten! Na the grillhouse zijn we bij een beach club cocktails gaan drinken. Ook zagen we dat je er een waterpijp kon roken, dat konden we niet laten natuurlijk! De muziek stond er best wel hard dus we konden niet fatsoenlijk met elkaar praten, we zijn daarom nog even gezellig gaan borrelen in ons appartement om mijn verjaardag af te sluiten.
Helaas was toen al de laatste dag aangebroken. Het was gelukkig wel nog lekker weer, dus we konden nog even genieten op het terras met z’n allen. Na de lunch gingen de ouders van Luc al naar het vliegveld met hun taxi. En even later helaas ook pap, mam, Remco & Luc. Het afscheid viel best wel zwaar. Je kijkt toch vanaf het begin uit naar hun komst, en als ze eenmaal hier zijn vliegt de tijd zo snel! En dan lijken 6 weken nog heel lang voordat we elkaar weer gaan zien. Maar we hebben erg leuke en gezellige dagen hier samen gehad in Benidorm!

Maandag begon ik bij Euroclinica Rincon. Ik kwam er al gauw achter dat het een stuk drukker was dan bij La noria ’s ochtends. Er zijn natuurlijk meer mensen aanwezig dan alleen een huisarts. Dus dat is wel even wennen, maar wel leuk dat er meer afwisseling is. Dinsdag had de dermatoloog spreekuur en een aantal ingrepen waar ik bij heb mee mogen kijken en assisteren. En ’s middags had de uroloog ook nog een patiënt waar ik bij heb mogen meekijken. Woensdag was het er redelijk rustig er waren geen bijzondere dingen. Vandaag ben ik om half 9 begonnen. Er is van half 9 tot half 10 bloedprikken voor de trombosedienst, het was best wel druk. Daarna had de radioloog nog een patiënt voor een doppler en echo aan het been waar ik heb mee mogen kijken en er kwam nog een patiënt voor röntgenfoto’s te laten maken van het bekken, dit had ik ook nog niet gezien en heb even meegekeken. Het is deze week best wel koud hier geweest, en gister en vandaag hebben we slecht weer gehad, veel regen en zelfs hagel! Net herfst.. Als het goed is wordt het wel wat beter, we hopen het!

Morgenavond gaan Milou & ik samen naar het vliegveld heen. Om half 7 komen Keri & Kelly aan, en een uurtje later de ouders van Milou. Hier kijk ik erg naar uit want deze week vond ik het toch wel moeilijk omdat ik iedereen miste. Maar we gaan hier nog zeker van onze tijd genieten, want voordat we het weten zijn we weer in Nederland. Gister waren we al op de helft!

  • 28 Februari 2013 - 19:47

    Ilse:

    Zo te lezen heb je het erg leuk gehad met al jouw bezoek! Zon, zee, strand, cocktails, en vele hapjes eten, dat klinkt als een goede vakantie! En je weet...afscheid nemen bestaat niet....

    Ps. Hoef jij eigelijk geen opdrachten van school uit te voeren? Alleen meelopen en assisteren? Want dat zou het nog veel relaxter maken ;)

  • 28 Februari 2013 - 20:43

    Kelly:

    I like I like!!
    Tot morgen !!

  • 01 Maart 2013 - 00:15

    Pap,mam,en Remco:

    .
    Holaaa

    JaJa ik heb ook een beetje spaans geleerd.Wat hebben we super dagen gehad he?En dan je verjaardag,kom niet wachten om het cadeau aan je te geven.Benidorm is echt schitterend,mooi weer,lekker eten en de uitzichten.Wat hebben jullie het goed voor mekaar en met elkaar.Nog bedankt voor jullie gastvrijheid in jullie moooooie appartement.En nu uitkijken naar 6 april jullie terugkomst.Linda en Milou geniet er nog van in het mooie,schitterende Benidorm!!

    Adios
    Lieve groetjes Pap Mam Remco en Balou.

  • 01 Maart 2013 - 02:53

    Jeanine:

    Ha meid,

    Klinkt goed allemaal. En wat een verrassing voor je verjaardag!
    Geniet er nog maar flink van, voor je het weet ben je weer terug in Nl.

    Groetjes uit Chiang Mai!

  • 01 Maart 2013 - 13:40

    Luc:

    Haaa:)

    Hees de dagen good umsjreven!:) Ut waas unne mooie tied mit allein mer relaxe dingen! Helaas vloog de tied inderdaad um, mer as die litste weake net zoe snel goan as de erste, steisse veur desse ut wits alwer heej in Limburg! We hebben genoten doa! Maak d'r nog unne mooie tied van mit ut volgende bezeuk!

    Gr. xxxx dien schatje!

  • 07 Maart 2013 - 19:37

    Annie Peeters:

    Hallo Linda,
    Ik had inderdaad gehoord dat het leuke dagen waren geweest ondanks het mindere nieuws van oma.
    Maar het verslag van jou is weer heerlijk omte lezen. Je kunt ook beter wat te doen hebben op je stage, dan leer je ook veel meer en gaan de dagen veel sneller om. Fijn te horen dat je ook een gezellige verjaardag hebt gehad. Ook eentje om in te lijsten zo' n dag. De vlaai houden we nog te goed als je weer terug bent.
    Gelukkig dat het met oma weer allemaal goed gekomen is en dat ze weer thuis is. Zodoende heb ik nu de tijd om te reageren op je verslag. Nou ik kijk weer uitnaar het volgende verslag wat je deze week hebt geleerd en mee gemaakt. waren het bv. ook gezellige dagen met de ouders van Milou.
    Groetjes Annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 5681

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 06 April 2013

Stage in Benidorm

Landen bezocht: