Spaanse carnaval! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu Spaanse carnaval! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu

Spaanse carnaval!

17 Februari 2013 | Spanje, Benidorm

We zitten alweer 4 weekjes hier in het mooie Spanje, en we zijn het nog lang niet moe hier!

Op stage gaat alles z’n gangetje. Morgen begin ik aan mijn laatste 2 dagen bij La noria. En dan ga ik de week erna beginnen met hele dagen bij Euroclinica Rincon en Milou dan ’s morgens bij La noria. Ik heb wel zin om bij de Rincon te beginnen, het is daar wat drukker en je hebt daar wat meer afwisseling. Nu bij La noria is het elke dag een beetje hetzelfde. De laatste 3 weken heb ik steeds bij het spreekuur van de huisarts erbij mogen zitten, en ook zelf wat dingen mogen doen zoals bloedprikken of bloeddruk meten. Dit is wel leuk, maar na een aantal weken verlang je er wel naar om wat meer te mogen doen.
Afgelopen woensdag heb ik het bloedprikken voor de trombosedienst van iemand overgenomen omdat degene die het normaal doet vrij had. Een week ervoor was ik al meegegaan met haar om te kijken hoe dit in z’n werk gaat. ’s morgens is er van half 9 tot half 10 bloedprikken in Albir bij de kliniek, daarna zijn we bij patiënten thuis gaan prikken, maar deze hoefde ik afgelopen woensdag niet te doen. En ’s middags is van 1 tot 2 bloedprikken in La noria. Het meelopen ging al allemaal goed dus had veel zin in woensdag.
’s morgens begon ik weer in Albir, het was er best wel druk. Gelukkig stond de huisarts van La noria op de achtergrond voor als het niet lukte met prikken dat hij de patiënt van mij overnam. In Albir heb ik 1 patiënt doorgestuurd, ze was erg moeilijk te prikken.
Toen we klaar waren in Albir zijn we even naar de Rincon gegaan omdat de vriendinnen van Milou kwamen die dag als verrassing (hierover zal ik zo meer vertellen). ’s middags begon om 1 uur het bloedprikken in La noria. Maar omdat het daar druk zou worden zijn we wat eerder begonnen. Om 2 uur, na 41 patiënten, waren we klaar. Alles is gelukkig goed gegaan, kreeg veel leuke opmerkingen van patiënten en complimentjes dat ik het goed deed. Dat is fijn om te horen!

Vorig weekend was er net zoals in Nederland ook carnaval in Spanje. In het Nederlandse krantje van de Costa Blanca ‘de week’ hadden we een leuke advertentie gezien dat er een groot carnavalsfeest was op vrijdagavond in een Nederlands café. Dit leek ons wel wat en vrijdagmiddag gingen we op pad om een outfitje te scoren. We zijn toen naar een carnvalswinkeltje gegaan op aanraden van een collega.
’s avonds deden we ons masker op, boa om en hoedje in de haren en toen gingen we op pad naar het café. Onderweg werden we al raar ingekeken, niet gek want we waren de enige verkleedde mensen op straat! Na lang zoeken kwamen we bij het café aan, we keken naar binnen en we zagen dat alle mensen gewoon op een stoel zaten, niks van een feest te bekennen! We hadden al geen zin meer om naar binnen te gaan en zijn weer gauw naar huis gegaan. Onderweg kwamen we nog een stel dronken Engelse tegen die er wel de lol van inzagen dat we verkleed waren, zelf was er ook een kerel bij die als eend verkleed was. Ze vonden alleen dat we ons masker af moesten doen, wij hun maar wijsmaken dat dat echt niet kon want we waren bekenden Nederlanders! Helaas trapten ze daar niet in en hebben we ons masker maar afgedaan. We hebben nog even met hun op straat gedanst en zijn toen maar weer snel verder gelopen naar ons appartementje.

Zaterdags toen we terugkwamen van een middagje strand waren ze bij ons op straat allemaal stoeltjes langs de weg aan het zetten. We zagen op borden dat er die avond om 10 uur een optocht was. Nou dachten wij, laten we dan maar eens gaan kijken. Om half 10 zaten wij klaar, want de stoeltjes begonnen al snel bezet te raken. Het was een leuke optocht met groepen verkleedde mensen, geen wagens of spreuken zoals je in Nederland wat meer ziet. Halverwege de optocht kwamen ze ineens geld vragen om de stoeltjes, €4,-! Ja doei, dat gingen wij dus echt niet betalen dus we zijn maar gauw opgestaan, net zoals de rest van de mensen. Hadden we toch nog even de helft van de optocht zittend mogen bekijken. Na de optocht gingen alle mensen naar een tent op een plein vlakbij ons appartement in de buurt. Dus wij weer snel ons carnavalklaar maken en hup naar de tent! Daaraan gekomen was het best druk en ze draaide er ook wel leuke muziek, maar we hadden natuurlijk wel zin in een drankje. Wij naar de bar toe, vroegen ze ons om een bonnetje. Die hadden wij dus niet, schijnbaar hadden alleen de mensen die aan de optocht hadden meegedaan die gekregen. We hebben ons toen maar omgedraaid en zijn weer naar huis gegaan. Volgend jaar toch maar dubbel zo hard carnaval in Limburg vieren!

En nu woensdag, de verrassing voor Milou! Haar vriendinnen hadden mij een tijdje geleden al een berichtje gestuurd dat ze een paar dagen langs wilde komen en Milou wilde verrassen. Ik had dit al op stage aangegeven of Milou dan 1 of 2 dagen vrij kon krijgen als hun hier waren, en dat was geen probleem. Ook wisten ze dat haar vriendinnen die woensdagochtend naar de kliniek kwamen. Na het prikken in Albir ging ik dus even mee naar de Rincon en daarna zogenaamd weer terug naar La noria. Maar stiekem stond ik buiten te wachten totdat haar vriendinnen kwamen. Toen gingen we naar binnen, Milou zat achter de balie en ze wist niet wat ze zag, ze was helemaal sprakeloos en verrast, super leuk! We zijn toen met hun naar het appartement gelopen en ik ben om 12 uur weer naar de kliniek gegaan. ’s middags hebben we nog even gewinkeld bij ons in het centrum en ’s avonds zijn we lekker gaan uiteten met z’n allen. Donderdag moesten we allebei even werken ’s morgens en ’s middags hadden we gelukkig vrij. We hebben toen lekker van het weer genoten op het strand en zijn daarna naar La marina gegaan. Shoppingtime! ’s avonds hebben we weer met z’n allen pizza gegeten bij de Italiaan. Vrijdagochtend gingen ze al vroeg weer naar huis toe. Het waren gezellige dagen! Wel was het voor ons allebei even wennen dat er anderen in ons appartement waren. Normaal ben je steeds met z’n tweetjes en nu met een aantal meer.

Deze week nog 2 stagedagen en woensdag komen pap, mam, Remco & Luc en vrijdag de ouders van Luc. Heb er heel erg veel zin in! Zaterdag vieren we dan met z’n allen mijn 22ste verjaardag. We gaan er samen topdagen van maken! En 1 maart komen de ouders van Milou en Keri en Kelly, erg gezellig!

Liefs Linda.

P.s Bedankt weer voor alle leuke reactie op mijn vorig verslag en op Facebook! Super leuk :)

• 17 Februari 2013 - 19:41

Steffie S:

Weer een super leuk verhaal Linda! Je hebt het goed naar je zin zo te lezen, je wil dadelijk nog niet meer naar huis;) Heel veel plezier met je ouders, broertje, Luc en met de ouders van Luc!

Geniet er maar lekker van xxxxx

• 17 Februari 2013 - 20:31

Ilse:

Zo te zien ben je erg druk op je stage, zo leer je ook veel! Maar dat Carnaval in Spanje lijkt me toch niets, dus idd volgens dubbel zo hard Carnavallen in Limburg;) heel veel plezier aankomende week met Luc & THE family! X

• 17 Februari 2013 - 20:40

Luc:

Ha:)
    Die spanjaarden weite toch neet wat carnaval is... volgend joar haalse de schade heej mer in!
    Leuk verhaaltje wer en ik kiek al oet noa woenzig as ik mit beide benen (hoop ik) in Spanje stoa..
    Tot woenzig!

XX

• 18 Februari 2013 - 22:14

Annie Peeters ( Tante Van Linda):

Hoy Linda,
    Wat heb je weer van alles mee gemaakt. Een lust om het te lezen. Te hopen dat je als joker verkleedt bent gegaan dan is het wel letterlijk genomen of nie.
    Gelukkig zit de carnaval er hier weer op. Als je al een paar jaar geen carnaval meer hebt gevierd vind je er ook echt niks meer aan. Was o zo graag er tussen uit gegaan maar ja dat ging nu niet. Nog maar een paar dagen en dan komen je pap,mam, remco en luc en zijn ouders lekker een paar dagen. Maak er maar een gezellige verjaardag van. Ik hoor het wel. Gr. Annie

• 18 Februari 2013 - 23:18

Pap Mam Remco:

Heey Meissie

Wat een leuk mooi en interesant verslag,echt leuk om te lezen.
    Maar het is bijna zover,de koffers staan al klaar.
    Kan niet wachten om je te zien en te knuffelen.
    En natuurlijk je verjaardag te vieren,het feestcomitee is al druk bezig om er een mooie dag van te maken.
    Dus laat je verrassen meid!!
    We gaan er een paar gezellige en mooie dagen van maken.
    Heel veel lieve groetjes en een dikke kus.
    Tot woensdag Linda.

Pap Mam Remco en Baloutje.

• 20 Februari 2013 - 08:42

Loes:

Ha Linda,
    Gelukkig dat alles goed gaat bij jullie, en wat heb je weer en leuk verslag gemaakt.
    Nog even over een uurtje of 2 en dan komen Luc, mam, pap en Remco, dan kan je laten zien in welk paradijs je terecht bent gekomen. En vrijdag de ouders van Luc.
    Ben je de Benidorm bastaards nog niet tegen gekomen?
    Ik wens jullie fijne dagen.

Groetjes Loes.

• 25 Februari 2013 - 18:08

Marieke Lagerweij:

Hallo Linda,

Geweldig om jouw verhalen te lezen en leuk om er ook foto's bij te zien.
    Met al jullie zonnige ervaringen en strandbezoekjes krijg ik ook wel de zomerkriebels.
    Fijn dat jullie ook regelmatig bezoek krijgen. Knap hoor dat je het verrassingsbezoek van de vriendinnen van Milou geheim hebt kunnen houden.... zal niet makkelijk zijn geweest.

Hopelijk kun je de laatste weken nog veel leren in die andere kliniek.
    Blijf genieten en zo leuk schrijven, dan lees ik graag jouw verhalen.

Groeten,
    Marieke Lagerweij