La cruz, fajas & viva Valencia! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu La cruz, fajas & viva Valencia! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van lindaheussen - WaarBenJij.nu

La cruz, fajas & viva Valencia!

26 Maart 2013 | Spanje, Benidorm

Het aftellen kan nu echt beginnen. Nog maar anderhalve week hier in Benidorm en dan komen we weer terug naar Nederland!

Vorige week maandag hadden we een extra dagje vrij. Op onze ‘to do list’ stond nog dat we een keer naar het kruis op de berg wilden. Dus daar gingen we dan maandagochtend, sportkleren aan en op naar de berg! Het was gelukkig erg mooi weer, de zon scheen en er was een strak blauwe lucht. We dachten de route naar het kruis wel te weten, maar dat bleek helaas niet. We zijn dus eerst verkeerd gelopen maar ook daar waren mooie uitzichten! Toen hebben we via internet toch maar even gekeken naar de goede route. We zijn toch teruggelopen, gelukkig was het maar een stukje om vervolgens de andere kant op te gaan. We kwamen er al gauw achter dat het een flink steil stuk was. Aangekomen bij het kruis had je een heel mooi uitzicht over de zee, Benidorm en de dorpjes daarachter. Op het kruis waren allemaal naamplaatjes bevestigd van mensen die gestorven waren, er zaten best veel plaatjes bij van Nederlanders. Dit was toch wel indrukwekkend. Toen we genoeg hadden genoten van het uitzicht en weer redelijk uitgerust waren gingen we weer terug. ’s middags hebben we lekker uitgerust op het strand.

Dinsdags stonden we op met flinke spierpijn, dat kon ook niet anders na de flinke wandeling van maandag! We hebben toen weer lekker op het strand genoten van de zon om ons kleurtje bij te werken. Het was de laatste dag van de fajas, San José. Opeens hoorden we weer flinke knallen, jawel hoor de Spanjaarden waren weer bezig met hun favoriete hobby! Gelukkig duurden het niet erg lang. Maar wat een herrie!
’s avonds om 12 uur gingen de poppen in brand, dit wilde wij natuurlijk niet missen! Om half 12 liepen we richting de beelden, deze stonden gelukkig bij ons in het centrum. Na ongeveer 3 kwartier wachten, het blijven Spanjaarden die alles op het laatste moment nog moeten doen, ging de koningin van de fajas in Benidorm de poppen in brand steken. Het begon met een vuurwerk en natuurlijk weer de knallers. Daarna kwam het beeld in brand te staan. Er kwam direct een enorme hitte vanaf dus iedereen ging wat stappen naar achter. Het zag er allemaal mooi en indrukwekkend uit. De fajas meisjes stonden aan de overkant van de weg te huilen, voor hun is dit een emotioneel moment want het is het einde van de feesten. Om 1 uur zijn we toch maar naar het appartement gelopen want we moesten woensdag weer beginnen met werken.

De stageweek verliep verder rustig. Woensdagmiddag heb ik weer eens in La noria bloedgeprikt voor de trombosedienst omdat Milou haar opdrachten ging bespreken in de Rincon.
Donderdag en vrijdag waren ook rustig en waren er geen bijzondere dingen.

Vrijdagmiddag vertrokken we met de bus naar Valencia. Na een reis van anderhalf uur kwamen we daar aan, het was warm! We hebben toen een taxi naar ons hotel gepakt omdat we al op internet hadden gezien dat het vanuit het busstation een flink eind lopen was. Het hotel zag er netjes uit, niks speciaals! We zijn toen als eerste naar het nieuwe gedeelte gelopen, waar de mooie kunstwerken van gebouwen staan. Na daar wat rondgelopen te hebben kwamen we uit bij een groot winkelcentrum met weer alle leuke Spaanse kledingmerken, en toen zagen we daar op een bord staan dat er de Cerveceria 100 montaditos lag! Hier hebben ze 100 soorten en erg lekkere broodjes, allemaal kleine voor een goedkope prijs en de lekkerste tinto de verano! In Madrid hebben we hier met de vriendinnen veel tijd doorgebracht, haha.
Maar eerst zijn we nog even verder gaan winkelen. Ook zijn we weer bij de el Corte ‘ingles binnengelopen, de Spaanse Bijenkorf. ’s avonds hebben we lekker gegeten bij een tapasrestaurantje in het winkelcentrum. Daarna zijn we naar de broodjeszaak gelopen om daar van een tinto te genieten.
Zaterdagochtend waren we al vroeg wakker na een nachtje slecht te hebben geslapen want het was super warm op de kamer en de airco deed het niet helaas. We zijn toen gaan ontbijten, wat erg lekker en redelijk uitgebreid was. Na het ontbijt zijn we naar het oudere gedeelte van de stad gelopen. Op aanraden van collega’s zijn we het treinstation binnengelopen want dit moest erg mooi zijn. Helaas vonden we dit niet zo veel voorstellen. Naast het station lag een stadion waar paar keer per jaar stierengevechten worden gehouden.
We zijn eerst gaan shoppen, natuurlijk bleven er weer een aantal dingetjes aan de vingers hangen ;)
Na het shoppen zijn we naar de broodjeszaak met de 100 soorten broodjes gegaan, deze lag op een plein in hartje Valencia. Daar hebben we lekker op het terras gezeten met broodjes en tinto. Daarna zijn we verder gelopen en hebben we de stad een beetje verkend. Veel mooie gebouwen op de foto gezet natuurlijk! En daarna hebben we nog een lekkere koffie gedronken bij de Starbucks!
’s avonds hebben we weer bij een leuk tapasrestaurantje gezeten. Hier kon je de tapas zelf uit de vitrine halen, er zaten prikkertjes in ieder tapasgerechtjes en deze moest je bewaren. Als je wil afrekenen tellen ze de prikkertjes.
Als afsluiting van de dag zijn we wéér naar de broodjeszaak gelopen om van een lekkere tinto te genieten.

Zondag waren we nog niet echt bijgekomen zaterdag. We hebben het toen lekker rustig aan gedaan en zijn in de middag met de bus teruggegaan naar Benidorm.

Het was een geslaagd weekend & we hebben veel van Valencia gezien!

Nu gaan we nog even goed genieten van de laatste anderhalve week. Gelukkig hebben we een lang weekend voor de boeg. Goede vrijdag & Paasmaandag. Daarna zijn het nog maar 3 dagen stage, want de laatste dag, de vrijdag hebben we lekker vrij om even alles rustig in te pakken, het appartement te poetsen en nog even van de zon (hopelijk) te genieten!

Liefs
xxx Linda

• 26 Maart 2013 - 15:47

Luc:

Haa:)

Nou....die litste weakjes zien toch wel hiel zwaor zoë hè..? Pff... wat un leave toch!
    As ge behalve uch koffers en kleijer auk mer get good wear meijneemt deze kant op.... (heesse beloofd!)
    Geniet nog van de litste dagen en see you soon! Heb d'r zin in!:)

Xxx Luc

• 26 Maart 2013 - 16:39

Pap,mam,en Remco:

Hoi Meadje

Zo Zo wat een verhaal,daar kun je mee thuiskomen.Wat interesant die fajas,san josé lijkt me mooi omdat een keer mee te maken,op de knallers na dan.Ja Ja het aftellen is begonnen linda!Wat heerlijk om je 6 april weer te zien en eens flink te knuffelen.Het feestcomite is druk in de weer om je een mooie en leuke thuis komst te geven.Van alle verslagen zou je een heel interesant boek krijgen,maar jullie hebben ook veel geleerd op jullie stage in de kliniek De afgelopen 3 maanden zullen jij en Milou niet gauw vergeten.Veel gezien en meegemaakt en geleerd ook in het huishouden(de was)Ik ben trots op je linda!Een tip als het weer hier zo blijft doe wat warms aan.Oke?

Doei lieffie!

Pap Mam Remco en Baloutje.

• 26 Maart 2013 - 16:59

Thea/Peter:

Ha Linda,

het gaat je weer slecht lees ik!!
    Lekker met z'n tweeen genoten in Valencia en van de feesten in Benidorm.
    Geniet er nog maar van (vooral van het weer) want over een paar weken
    is alles weer als vanouds.

Voor de laatste dagen nog veel plezier en tot gauw.
    Ik hoop dat de koffer nog dicht kan!!

Grs Peter/Thea

• 27 Maart 2013 - 10:28

Annie Peeters ( Tante Van Linda):

Hoy Linda,
    Wat heb je toch weer een mooie week achter de rug.
    de aankomende week zal wel een week van afscheid nemen zijn als je maar geen heimwee krijgt naar benidorm straks. Hier in Holland gegint het gewone leventje dan weer, als je er nog maar aan kunt wennen. Maar dan kun je ook alweer verder met je toekomstplannen. Ik heb zojuist het verslag weer uit gedraaid en laat het dadelijk aan oma zien. Die is er ook altijd benieuwd naar.
    Nou nog vele gezellige momenten met Milou en tot 7 april.
    Gr. Annie.

• 29 Maart 2013 - 13:37

Mariet Hermans:

hoi linda, de groetjes van ons allemaal.

zo te zien heb je het wel naar je zin!

• 02 April 2013 - 21:45

Bert & Wendy:

Hey Linda,

Zo te zien aan je verslagen heb je tot nu toe een te gekke tijd gehad in Benidorm. Leuk om ze allemaal te lezen! En al bijna klaar om naar Nederland te komen? Geniet er nog maar even van, want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar ons o zo koude landje (momenteel)! We zien de foto's en horen de verdere verhalen wel hier, ben namelijk erg benieuwd!

Nog veel plezier de laatste paar dagen op je stage en in Benidorm zelf. We zien ons snel weer....

Een goede terug vlucht zaterdag!

Liefs Bert & Wendy